laurainaustralia.reismee.nl

Negen werkdagen, belevenissen en toekomstig avontuur

Iedere keer dat ik aan een blog bericht begin zeg ik het weer. ‘Hmm.. het is alweer eventjes geleden dat ik wat getypt heb.’ Al meen ik het iedere keer dat ik het zeg, dit keer meen ik het het meest. Laten we eerlijk zijn, het is praktisch een maand geleden dat ik jullie vertelde over mijn uitstapje naar de Grampians, en ik kan mij voorstellen dat iedereen vol spanning zit te wachten om te horen wat ik daarna allemaal gedaan heb. Ik heb de neiging om te zeggen niet veel bijzonders, maar omdat ik gewoon al ruim vier maanden aan de andere kant van de wereld zit ga ik dat lekker niet zeggen. Ik bedoel, het is eigenlijk ook al best bijzonder dat ik überhaupt in Australië ben. Maar goed dan rest alsnog de vraag: waar heb ik mij mee bezig gehouden de laatste tijd?

In de maand mei heb ik vooral geprobeerd om Melbourne nog beter te verkennen. Zo heb ik op een heerlijke zonnige zondagmiddag mijn fiets gepakt (ja ook ik vind het erg grappig als ik deze woorden typ) en ben ik vervolgens naar een overdekt winkelcentrum hier in de buurt gegaan. Daar kon ik het niet weerstaan om even wat te kopen en te eten, en daarna ben ik weer op de fiets gestapt. Toen ben ik door de Docklands gefietst, heb ik heerlijk op een bankje gezeten en ben ik uiteindelijk richting de ‘Shrine of Remembrance’ gegaan. Dit is het belangrijkste herdenkingsbeeld/gebouw m.b.t. de rol van Australië in Wereld Oorlog I. Hier heb ik toen even wat rondgelopen en daarna ben ik naar de Nationale Galerij van Victoria gegaan. Die bleek op een op nogal wat alternatievere vorm van kunst ingesteld te zijn en om heel eerlijk te zijn was ik er ook snel weer weg. Op de een of andere manier kon ik mij niet helemaal in de aparte stoelen tentoonstelling vinden en de portretten van mensen die je tegelijkertijd aanstaarden, dus ik had het alweer snel gezien. Afgelopen weekend ben ik naar een leuker museum geweest namelijk het Melbourne Museum. Aangezien student zijn toch zo zijn voordelen heeft mocht ik daar dan ook gratis naar binnen. In het museum ben ik van alles te weten gekomen over de geschiedenis van de stad, de originele bewoners van de omgeving en wat feiten over de verscheidene beestjes die je hier in dit land soms letterlijk het leven zuur kunnen maken.

Op het moment van schrijven heb ik nog maar twee weken stage te gaan! Nog maar negen werkdagen en dan zit het er gewoon al weer op, en nee dat heb ik niet mis want vandaag, maandag, heb ik lekker een vrije dag i.v.m. de verjaardag van de Engelse koningin die eigenlijk al in april was. Lang leve Australië en hun liefde voor publieke feestdagen! Uiteraard komt nu het gedeelte dat ik zeg dat het allemaal zo ontzettend snel gegaan is en dat ik voordat ik het weet weer thuis ben. Al gaat achteraf altijd alles heel snel natuurlijk. Als ik dan ook bedenk wat ik allemaal gedaan heb in een relatief korte tijd, heb ik ook echt het idee dat ik mijn tijd goed benut heb hier. Soms moet ik mijzelf er weer eventjes aan herinneren dat ik gewoon naar Sydney geweest ben, naar de Grampians, de Great Ocean Road en de twaalf apostelen, een foto met een koala heb, een cruise schip bezocht heb, naar een wijnproeverij en dieren reservaat geweest ben en natuurlijk ook nog van alles gedaan heb in Melbourne. Daarnaast heb ik heel veel verschillende mensen leren kennen en ben ik vele van hen inmiddels alweer half vergeten.

Voordat ik een hele afscheidsode typ is het misschien tijd om jullie er aan te herinneren dat het avontuur niet stopt in Melbourne. In tegendeel! Op 23 juni ga ik Australië verlaten en ga ik nog verder weg. Zou je naar Nieuw-Zeeland als Under down Under kunnen verwijzen? Ik bedoel feitelijk klopt het wel, toch? Ik vlieg dinsdagochtend de 23e naar Auckland waar ik dan anderhalve dag de tijd heb voordat mijn geboekte tour over het noordereiland begint. Uiteindelijk zal die tour eindigen in Wellington waar ik tevens ook anderhalve dag zal hebben om de stad te verkennen. Op 3 juli is het dan alweer zo ver. Dan stap ik op het vliegtuig en zal ik na een reis van ruim 31 uur weer aankomen in Nederland. Uiteraard zal ik ook nog heel wat te vertellen hebben over mijn Nieuw-Zeeland reis dus verwacht nog een blog of twee in de aankomende weken!

x Laura

Reacties

Reacties

Maxime

Wat schrijf je toch altijd ontzettend leuk! Je hebt zo onwijs veel gave dingen gedaan & die pakt niemand je meer af! Ben natuurlijk alweer benieuwd naar je avonturen in Nieuw-Zeeland & kan dan ook niet wachten om daarvan een blog te lezen.

Nicole

Heerlijk om te lezen Laura! Nog volop genieten van je laatste 2 weken in "Aussie land"
Groetjes Nicole

Erna

Super leuk, alweer! Xxx

Dineke van Veghel

Een geweldige ervaring en dadelijk ook nog naar Nieuw Zeeland een beetje jaloers wel moet ik bekennen. Geniet ervan.

mirjam

Heel mooi. En geniet van je laatste paar werkjes.

Daphne

Leuk om te lezen weer Laura, je schrijft altijd op precies zo'n manier zoals je het ook zou vertellen haha
De tijd is echt voorbijgevlogen en gelukkig heb je in Melbourne nog vrijwel alles kunnen doen wat je wilde! Zoooooo benieuwd naar hoe je gaat hebben in Nieuw-Zeeland :) Enjoy! Liefs, Daphne

oma en Opa.

Hoi Laura,Wat een ontzettend leuk verhaal .Wat heb je weer veel gezien of wel mee gemaakt.En binnenkort naar Nieuw Zeeland.Geniet er maar van.Hartelijke groetjes van Oma en Opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!