laurainaustralia.reismee.nl

Sydney Sight Seeing & Melbourne Comedy

Zoals verwacht verliep bij mij afgelopen Pasen heel anders dan andere jaren. De reden hiervoor is natuurlijk, omdat ik aan de andere kant van de wereld zit. Een andere reden is, omdat ik besloten had om een city trip te maken tijdens dit lange weekend. Zoals de loyale lezers al wisten en de stille Facebookfoto bewonderaars inmiddels weten, ben ik tijdens deze vier vrije dagen afgereisd naar Sydney. De stad van de ‘Harbour’ Bridge, het ‘Opera House’ en de ehm… goh waar is Sydney nog meer bekend om? Bondi Beach? Technisch gezien ligt het niet in het centrum van Sydney maar prima, iedere opsomming hoort uit minstens drie voorbeelden te bestaan en dat zal ik jullie, beste lezers, niet ontnemen.

Goed de reis ging dus naar Sydney. Op vrijdag 2 april ben ik ’s avonds op het vliegtuig gestapt en anderhalf uur na het opstijgen was ik alweer op mijn eindbestemming. Vervolgens ben ik met de trein naar het centrum gegaan en heb ik vanaf daar mijn weg gevonden naar het hostel. Het hostel wat ik had uitgekozen had een bijzondere locatie in de ‘Rocks’ omgeving. Dit stukje Sydney staat er bekend om dat het een van de oudste gedeeltes is van de stad en dit is dan ook goed te zien aan de steile trappetjes die zich er bevinden, de oude huizenbouw en de nauwe steegjes. Uiteraard is oud een relatief begrip voor Australië, aangezien het een voormalige kolonie van Engeland is en de westerse geschiedenis zich hier pas begon te vormen vanaf de 18e eeuw. Maar goed, deze mini-geschiedenis les terzijde, de Rocks is een ideale locatie omdat het zich dicht bij de twee iconische symbolen van Sydney, al dan niet van Australië, bevindt, namelijk de eerder genoemde Harbour Bridge en het Opera House. Het hostel waar ik verbleef had dan ook een mooi uitzicht hierop en dat maakte het verblijf al meteen een succes.

Iets wat mijn enthousiasme over Sydney wel in gevaar bracht was de regen die er op vrijdag en zaterdag viel. Ik heb het dan niet over een paar buitjes, nee ik heb het over non-stop regen die er tussen vrijdag- en zaterdagavond viel. Als resultaat heb ik dan ook moet investeren in niet één maar in twee paraplu’s, want de eerste paraplu besloot het al na een uur van aankoop op te geven. Maar goed dat mocht de pret allemaal niet drukken en achteraf heeft het dat ook zeker niet gedaan. Op zaterdag ging ik ’s ochtends naar Town Hall, waar het verzamelpunt was voor een gratis loop-tour door de stad. Bij dit soort tours geef je de gids achteraf een bedankje en de hoeveelheid hiervan hangt af van je waardering. De tour was erg interessant en ik was erg blij dat ik er voor gekozen had om deze tour te doen, want op deze manier kreeg je ontzettend veel te zien van de stad plus bijbehorend commentaar. Na ongeveer drie uur was de tour afgelopen en waren we inmiddels aanbeland op het einde van de tour. Hierna ben ik nog met een Waals-Belgisch meisje die ook de meeliep op de tour het opera house van dicht bij gaan bekijken. Na de hele dag rondgebracht te hebben in de binnenstad van Sydney kwam ik ’s avonds met doorweekte schoenen weer terug in mijn hostel. Het heeft ruim drie dagen geduurd voordat mijn schoenen weer helemaal droog waren, om je even een beeld te geven over hoeveel regen er gevallen is.

Zondag was qua weer gelukkig compleet anders dan zaterdag. Op Paaszondag was het een aangename 23 graden en heeft de hele dag de zon geschenen. Dit was maar goed ook, want door het doorweekte schoenen incident kon ik alleen maar mijn sandalen aan. Zondagochtend heb ik de ferry genomen naar Manly Beach. Hoewel dit een minder bekend strand is dan Bondi Beach is het volgens verschillende mensen meer de moeite waard, omdat het allemaal wat ruimer is een de overtocht alleen al heel mooi is. Over Bondi Beach kan ik dus verder niets zeggen, maar Manly is ontzettend leuk. Het uitzicht alleen al wat je al hebt, terwijl je wegvaart uit de haven, is werkelijk prachtig.In het plaatsje Manly zelf was het ook heerlijk om eventjes rond te lopen, een ijsje te eten en mensen te kijken. Tegen het middaguur ben ik weer terug gegaan naar het centrum van Sydney en toen heb ik nog een bezoekje gebracht aan de botanische tuinen en het Queen Victoria gebouw. Tegen het eind van de middag heb ik heerlijk in het zonnetje een pizza gegeten en een glas rode wijn genuttigd, waarna ik vervolgens nog een stukje de Harbour Bridge opgelopen ben en wat rondgehangen heb in het parkje naast de brug met uitzicht op, jawel, het Opera House.

Maandagochtend moest ik al vroeg op het vliegveld zijn, omdat mijn vlucht al om kwart voor negen zou vertrekken. Nou zo gezegd zo gedaan, om half zeven ben ik met de trein naar het vliegveld gegaan en omdat het een binnenlandse vlucht betrof was ik ook zo door de beveiliging heen. Na wat ontbeten te hebben, zat ik om kwart voor acht lekker vliegtuigen te kijken vanaf mijn plek bij de gate. Iets minder was dat ik vervolgens nog tweeënhalf uur op dezelfde plek mocht blijven zitten, aangezien mijn vlucht ineens pas om 10:30 zou vertrekken, in plaats van de geplande 08:45. In principe was het verder geen probleem, want ik had die dag verder toch niets te doen. Beetje jammer van het vroege opstaan alleen.

In Melbourne valt gelukkig ook nog genoeg te beleven. Zo vindt er hier jaarlijks een Internationaal Comedy Festival plaats en dit jaar is dat van 26 maart tot 20 april. Aangezien ik dit soort festivals wel kan waarderen had ik mij voordat ik naar Melbourne ging al voorgenomen om zeker een show te bezoeken. Samen met een huisgenoot ben ik naar een voorstelling van een Britse komediant geweest, en ook nog naar een aantal gratis optredens. Dit is erg goed bevallen en ik ben dan ook misschien nog van plan om deze week nog eens naar een voorstelling te gaan.

Nou dat was het dan wel weer voor deze blog update. Even een leuk feitje tussendoor; ik ben vandaag aan alweer de elfde week stage begonnen wat betekent dat ik nu precies op de helft zit van mijn stage periode zit.

Xx Laura

Reacties

Reacties

Erna

Mooi verslag weer Laura! (y)

oma en opa.

hallo Laura,Je hebt weer een mooi verhaal neer gezet.De Paasdagen heb je goed benut.Weer heel veel gezien.Jammer van die regendag.Maar zoals altijd na regen komt zonneschijn.Geniet van je tweede stage helft.hartelijke groetjes van ons.

oma en opa.

hallo Laura,Je hebt weer een mooi verhaal neer gezet.De Paasdagen heb je goed benut.Weel heel veel gezien.Jammer van die regendag.Maar zoals altijd na regen komt zonneschijn. geniet van je tweede stage helft.hartelijke groetjes van ons.

Jaap Sylvia Nienke Mirthe

Hallo Laura.
Fijn te horen dat je het naar je zin hebt. Veel plezier nog tijdens de tweede helft van je stage en succes met werken.

Daphne

Late reactie maar ik heb je verhaal wel zeker gelezen hoor! Zoooo gaaf dat je naar Sydney geweest bent, alleen een beetje jammer van het weer de eerste dag maar je hebt in ieder geval wel veel gezien. En een Comedy Festival vind ik dan ook weer echt iets voor jou! Je schrijft het ook allemaal heel leuk :)
Liefs, Daphne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!