laurainaustralia.reismee.nl

Hoogtepunten & nieuwe plannen

Het wordt tijd dat ik met de rest van de wereld ga delen hoe ontzettend leuk mijn afgelopen weekend was. Sommigen zullen de Facebook foto’s al wel voorbij hebben zien komen, anderen niet omdat ze via Mama op mijn reisblog terecht komen. Hoe dan ook, hier gaan we dan.

Zaterdag 28 februari, volgens de Australiërs de laatste dag van de zomer, stond ik om kwart voor 6 op om vervolgens om half 8 opgehaald te worden door de tour operator waarbij ik de tweedaagse Great Ocean Road & Phillip Island tour geboekt had. Met 14 anderen vertrok ik om half 8 richting de 12 Apostelen, het eerste hoogtepunt van de reis. Onderweg raakte ik aan de praat met twee Duitse meisjes, die beide ook alleen reisden en met hen heb ik tijdens de tour vooral opgetrokken. Het was erg fijn dat iemand anders een foto van mij kon maken bij een mooi uitzicht, in plaats van altijd maar weer diezelfde selfie. Helaas was het weer iets minder op zaterdag, het was warm maar helaas kwam de zon pas op het einde van de middag tevoorschijn. Gelukkig heeft dat de pret niet kunnen drukken. Naast de beroemde 12 apostelen hebben we ook de Loch Ard Gorge, een pittoreske baai, gezien en uiteraard de Great Ocean Road. Deze weg is werkelijk prachtig en brengt je langs de mooiste stranden van de staat Victoria. Onderweg hebben we verschillende tussenstops gemaakt bij onder andere een regenwoud en een plaats waar wilde koala’s te spotten zijn. Aan het einde van de dag kwamen we aan in Torquay, de plaats waar ons hostel voor de nacht zich bevond. Daar hebben we nog een gezellig barbecue gehad, waar ik kangoeroe vlees geprobeerd heb. Ik kon zelf niet geloven dat ik eerder een stuk kangoeroe achter mijn kiezen had, dan er daadwerkelijk één gezien te hebben, maar goed het zij zo.

Na verrassend goed geslapen te hebben in mijn hostel bed, zijn we de dag erna rond half 10 vertrokken richting het schiereiland: Mornington. Hier zijn we met de Ferry heengegaan en deze overtocht leverde weer mooie plaatjes op. Tijdens het middaguur heb ik samen met de twee Duitse meisjes een pizza gegeten met uitzicht op zee en daarna zijn we op weg gegaan naar wildreservaat ‘Maru’. In dit reservaat leven verschillende typische Australische dieren zoals de welbekende kangoeroes en koala’s. Daarnaast is het ook een opvang voor dingo’s, emoes, wallaby’s en verschillende vogelsoorten. Op deze plek kreeg ik de kans om een koala van heel dichtbij te zien, en deze kans kon ik natuurlijk niet laten schieten. Tegen een kleine vergoeding heb ik het beestje kunnen aaien, voeren en er mee op de foto kunnen gaan. Na het bezoek aan het park zijn we naar Phillip Island vertrokken waar we na zonsondergang gezien hebben hoe honderden kleine pinguïns de zee uit kwamen en in groepjes de duinen in trokken om hun plekje op te zoeken. Dit was echt de perfecte afsluiting van een erg mooi weekend, en toen ik zondagavond eenmaal weer terug was in het huis in Port Melbourne viel ik dan ook moe maar voldaan in slaap.

De dag erna brak stage week vijf aan die ik op het moment van schrijven inmiddels ook alweer afgesloten heb. Het was erg druk op stage de afgelopen week, omdat er vaak meerdere cruise schepen tegelijkertijd aangemeerd waren. Dit was in eerste instantie een welkome afwisseling na een redelijk rustige start gehad te hebben voor mij, maar aan het eind van de week was ik blij dat alles weer afgerond was. Aangezien het hier maandag Labour Day is, geniet ik momenteel van een rustig driedaags weekend en ben ik alweer bezig om mijn volgende tripje te plannen. Over een maand is het namelijk alweer Pasen en dat ben ik van plan door te gaan brengen in de grootste en bekendste stad van Australië, Sydney. Dus momenteel ben ik even aan het kijken wat ik het beste kan doen qua vlucht en onderkomen en dan moet ik toch maar snel de knoop doorhakken, want de tijd gaat zo snel hier. Voor je het weet is het alweer zo ver!

Xx Laura

Reacties

Reacties

Daphne

superleuk om te lezen weer! de foto's van vorige week waren echt heel mooi en ik wilde dat ik met je meekon naar Sydney haha. Succes met je knopen door te hakken en alvast heel erg veel plezier!
Spreek je snel weer, xxx

Oma en Opa.

Laura,wij genieten erg van je belevenissen.Fijn dat je het naar je zin hebt.Geniet met volle teugen nu je de kans hebt.Hartelijke groeten en twee stevige zoenen.Oma en Opa.

Maxime

Waauw, jaloers; SYDNEY! Supergaaf! :D

Mirjam

Heel mooi verhaal Laura en ga lekker genieten met de Pasen van je. Mooie trip. Groetjes

Carla

Geniet ervan en ga lekker door met mooie herinneringen maken! Als je weer terug bent in Nederland moet ik een weekje vrij nemen om al jouw belevenissen te horen ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!