laurainaustralia.reismee.nl

Fiets update, stage zaken en vrijetijdsinvulling

Na bijna twee weken volgt hier weer eens een update vanuit Melbourne. Voor degenen die vol spanning zitten over de relatie tussen mij en mijn nieuwe fiets, wees gerust! Tot nu toe is er niets ernstig gebeurd en fiets ik lekker door de straten van Port- en South Melbourne. Iedere ochtend, maandag – vrijdag, zet ik ’s ochtends mijn helm op, haal ik mijn fiets van het slot en zoef ik heerlijk over het fietspad heen. Tenminste, in mijn gedachten gaat het erg vlotjes allemaal. In werkelijkheid halen minstens 5 mensen mij achter elkaar in en krijg ik soms wat vreemde blikken toegeworpen als ze zien dat ik op een mannenmountainbike rijd en zwarte pumps aan mijn voeten heb. Verder ben ik in ongeveer 15 minuten waar ik wezen moet dus het valt allemaal reuze mee.

Het is moeilijk te geloven dat ik inmiddels al weer drie weken in Melbourne ben. Ik ben gelukkig wel helemaal gewend aan het huis en de mensen, ook al zullen er binnenkort alweer een aantal vertrekken, en de stad zelf valt me ook niet tegen. Vroeg op staan iedere ochtend zal nooit mijn ding worden, maar als ik eenmaal bij mijn stage bedrijf aangekomen ben heb ik (meestal) nergens meer last van. Over de stage gesproken, daar gaat het allemaal zo zijn gangetje. Ook daar ben ik nu een beetje gesetteld en de nieuwigheid begint er langzaam een beetje af te gaan. In principe vind ik het een leuke stage, al moet ik nu, in het begin, vooral veel administratieve taken uitvoeren en het cruise team ondersteunen. Ergens in maart zal ik beginnen met mijn stage opdracht, waarbij ik voor verschillende steden in Australië tours zal creëren voor cruise passagiers die deze steden zullen bezoeken. Uiteraard gaat daar nog een heel onderzoek aan vooraf, dus daar zal ik me best wat mee bezighouden. Maar goed, zo ver is het dus nog niet en voorlopig blijft het bij ondersteunende werkzaamheden en zo af en toe een glimp van het daadwerkelijk bedenken van tours en alles wat daarbij komt kijken.

Zoals ik in mijn eerdere blogberichten al vermelde is de stage niet het enige wat ik hier doe in Australië. In de avonden kijk ik films met mijn huisgenoten, gaan we de stad in of trek ik me terug op mijn kamer om mijn series te kijken. In het weekend probeer ik wat activiteiten te ondernemen. Zo ben ik afgelopen zondag samen met wat huisgenootjes naar het strand van Brighton gegaan met de trein, In Brighton heb je een mooi strand waar je de iconische gekleurde strandhuisjes hebt. Een Australische die we tegen kwamen op het strand wist ons te vertellen dat deze soms wel voor 500.000 dollar verkocht worden en puur gelden als status symbool, omdat je er slechts wat spullen voor het strand in kwijt kan. Veel heb je er dus niet aan, maar het staat wel erg leuk. Overigens mogen ze dus ook niets aan de huisjes veranderen omdat het inmiddels beschermd erfgoed is. Vervolgens zijn we die dag nog naar het centrum van de stad gegaan, waar we ijs gegeten hebben dat gemaakt is met 'liquid nitrogen' . Dit houdt in dat er een aantal ingredienten gemixt worden en vervolgens in enkele seconden in vloeibare stikstof omgezet wordt tot ijs. Niet alleen was dit erg bijzonder om te zien, maar ook heel erg lekker! Het centrum van de stad verveelt mij nog niet en ik vind het heerlijk om daar wat rond te dwalen en te ontdekken wat er allemaal te beleven is. Volgend weekend zal ik ook de omgeving buiten Melbourne gaan ontdekken, en ga ik op een tour naar de ‘Great Ocean Road’ waar de twaalf apostelen te bewonderen zijn eveneens als naar ‘Phillip Island’ waar ’s avonds te zien is hoe kleine pinguïns naar de zee lopen. Hier heb ik natuurlijk erg veel zin in!

Dat was het dan wel weer voor mijn derde blogbericht. Wanneer ik weer iets te vertellen heb, zien jullie vanzelf wel weer iets verschijnen!

Xx Laura

Reacties

Reacties

Erna

Goed bezig Lau...enjoy! xxx

Maxime

Superleuk met die pinguïns, je moet daar echt foto's van maken. Zo schattig! :D

Oma en opa

Hoi Laura,wij vinden het fijn dat je het goed maakt.wat heb je weer een leuk verhaal neer gezet.wij kijken alweer uit naar je volgende bericht.maar geniet van alles wat je ziet en doet.hartelijke groetjes en kusjes .

Mirjam noten

Laura super leuk om weer te lezen en wat schrijf je t allemaal leuk m
Geniet. maar lekker verder erder daar. Groetjes van ons allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!