laurainaustralia.reismee.nl

Handen schudden, comedy avond & een fiets

Afgelopen maandag was het dan zo ver. Om 9 uur begon mijn eerste stagedag bij de cruise afdeling van A&K, en uiteraard was ik toch wel redelijk zenuwachtig. Achteraf bleek dat helemaal niet nodig te zijn gelukkig, want bij binnenkomst wachtte mij een vriendelijk onthaal. Na een overvloed aan informatie op maandag, veel handen schudden en een kleine introductie over cruise excursies was de dag alweer voorbij. Mijn tweede stagedag begon ook erg goed. Om 11 uur was het tijd voor de eens in de twee maandelijkse viering van alle verjaardagen van de mensen die in de vorige en in de huidige maand jarig waren. Aangezien ik dus 21 januari mijn 21e verjaardag heb gevierd, viel ook ik onder dit gezelschap. Om 11 uur werd iedereen naar voren geroepen en werd er voor de jarigen gezongen en at heel het bedrijf een stukje taart. Redelijk ongemakkelijk vond ik het om daar zo te staan op mijn tweede stagedag, maar de lemon-merengue taart was het helemaal waard. Daarna was het weer tijd om verder te gaan met het werk, en kreeg ik wat opdrachten die ik mocht uitvoeren. Zo moest ik bijvoorbeeld gidsen inboeken voor de aankomende excursies die mensen van verschillende cruiseschepen gaan ondernemen. Uiteindelijk zal ik ook zelf een excursie moeten gaan samenstellen en andere taken gaan uitvoeren, maar zo in de eerste week was dit allemaal goed te doen. Overigens mocht ik donderdag en vrijdag ochtend ook al naar de haven toe om daar de mensen van de cruiseschepen te onthalen en ze te verwijzen naar de juiste bussen en hun tickets te verzamelen. Dit vond ik echt heel leuk om te doen, omdat je niet alleen een reusachtig cruiseschip aan ziet komen, maar ook omdat je lekker buiten op de pier staat en toch weer iets anders aan het doen bent. Nu moet ik wel eventjes vermelden dat ik dus in de drukste periode begonnen ben, omdat het nu het hoogseizoen voor de cruises is en iedereen op de afdeling, zo’n zes mensen, hebben het erg druk. Toch heb ik het idee dat ze het niet erg vinden wanneer ik vragen heb, en ze maken ook echt tijd vrij om mij dan te helpen.

Uiteraard is mijn stage niet het enige wat mij hier in Melbourne bezig houdt. Zo ben ik dinsdagavond samen met een aantal huisgenoten naar een gratis comedy avond geweest waar in 2,5 uur verschillende stand-up komedianten hun act van een paar minuten deden. Dit was echt heel leuk. Niet alleen omdat het niets kostte, maar omdat deze mensen gewoon heel grappig waren en omdat het een goede manier is om te leren wat er zo speelt in Australië en in Melbourne zelf. Sommige van hen zullen zelfs optreden op het comedyfestival hier in Melbourne in maart/april. Het zijn zeker niet de minste grappenmakers dus.

Verder besloot ik op woensdag dat ik een fiets nodig had, want iedere dag met de tram gaan kost je een klein vermogen. Na wat rondvragen bleek dat een van mijn Duitse huisgenoten nog een fiets over had, weliswaar met een lekke band, en dat ik die wel kon over nemen voor 20 dollar. Dat heb ik dus gedaan en de volgende dag ben ik ermee naar de fietsenmaker gegaan en heb ik de band laten repareren. Nu hoor ik sommige mensen denken: ‘Ehm… een fiets Laura? Weet je zeker dat dat een goed idee is?!’ Waarop ik moet antwoorden dat deze gedachte niet geheel ongegrond is, en dat ik mijzelf dit ook realiseer. Gelukkig heb ik mijn redding gevonden. Het is hier namelijk verplicht om een helm te dragen als je gaat fietsen, dus mocht ik (weer) op mijn plaat gaan in het buitenland, dan is in ieder geval mijn hoofd goed beschermd. Al ben ik van plan om gewoon recht op mijn fiets te blijven zitten en geen zanderige heuveltjes af te gaan hoor.

Vrijdag was het eindelijk heel mooi weer hier, dus ben ik na mijn stage met een aantal mensen naar het strand geweest en heb ik een beetje gezwommen en een beetje kleur op gedaan. Gister, zaterdag, besloot ik om Melbourne nog maar verder te gaan verkennen dus ben ik naar het centrum gegaan en heb ik daar wat rondgelopen. Vervolgens heb ik nog de toeristen tram genomen, die een leuk rondje maakt door de stad en je zo overal snel wat van kan zien. Voordat ik terug keerde, ben ik door Hosier Lane gelopen, een straatje bekend om zijn dagelijks wisselende graffiti kunst op de muren. ’s-Avonds was het tijd om weer eens te Skypen met iedereen thuis en ze weer op de hoogte te stellen van mijn bezigheden. Toch wel fijn om papa, mama en Tom weer eventjes te zien, al is het dan op afstand.

Dit brengt ons dan weer tot het einde van mijn tweede blog. Ik hoop dat het een beetje interessant was, en tot de volgende keer!

x Laura

Reacties

Reacties

Carla

Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Succes met je stage.

Erna

Leuk geschreven weer Laura! Succes met alles! xxx

Daphne

Heel leuk om te lezen Laura, moest vooral lachen om je 'mocht ik (weer) op m'n plaat gaan' haha. Succes van de week en ik spreek je snel weer!

Oma en opa.

Laura, wat fijn dat je het goed naar je zin hebt .leuk werk .ook fijn dat je dicht bij het strand zit.geniet er maar van.kusjes en een dikke knuffel.

mirjam

hoi Laura. Hartstikke leuk om te lezen. Zo kunnen we een beetje met je meeleven wat je iedere keer daar meemaakt.
Ik kijk uit naar je volgende verslag

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!