laurainaustralia.reismee.nl

Last but not least...

Zoals beloofd in mijn vorige update hier nog een laatste verslag. Het is lastig te geloven, maar morgen, 3 juli, zit het hele avontuur er al weer op en zal ik in een tijd van 31 uur terug naar huis reizen. Iets wat op zich ook alweer een hele ervaring is. Hoe we hier aanbeland zijn? Laat ik de afgelopen twee weken nog even snel samenvatten.

Op 19 juni brak mijn laatste stage dag aan. Ineens was het einde niet meer een datum die nog een hele tijd voor mij lag, maar was het echt alweer voorbij. Na alles afgerond te hebben en een hele positieve stagebeoordeling gekregen te hebben was het rond half 5 tijd voor het afscheid. Van de cruise collega’s kreeg ik een Australisch tasje aangeboden met daarin een potje Vegemite, een pakje TimTams en een kaart waar iedereen wat leuks op had geschreven. Daarna was het tijd voor een drankje en uiteindelijk was het dan echt zo ver, en zat de stage erop. In het weekend wat daarop volgde heb ik nog wat spulletjes gehaald en uiteraard de leukste plekjes van Melbourne nog eens bezocht.

Dinsdag de 23e ben ik ’s nachts om 3 uur richting het vliegveld vertrokken en kon het reisje waar ik een hele tijd naar uit heb gekeken beginnen. Om 7 uur vertrok mijn vliegtuig naar Auckland, Nieuw-Zeeland en om half 1 lokale tijd kwam ik daar aan. Na anderhalve dag het e.e.a. gezien te hebben van Auckland begon op donderdag mijn geboekte groepstour met als eerste stop de Bay of Islands. De eerste dagen waren we met een groep van slechts zeven mensen, maar er zouden er nog achtien bijkomen als we naar onze volgende stop gingen. De Bay of Islands zijn werkelijk prachtig en bestaan zoals de naam al doet vermoeden uit een baai van eilanden, 144 wel te verstaan. Mijn kamer deelde ik met een Australische en een Canadeese die beiden erg aardig zijn en met wie ik gezellig heb kunnen kletsen tijdens de reis. De tweede dag in de Bay of Islands heb ik voor een extra activiteit gekozen en ben ik op een ochtend bootcruise gegaan. Aangezien het hier winter is, was het helemaal niet druk en was er lekker veel ruimte op de boot voor iedereen. Dit kwam goed van pas toen we een dolfijn spotte, want die zorgde uiteraard voor nogal wat sensatie aan boord. De cruise was echt de moeite waard, zoals alles wat ik gedaan heb eigenlijk, en nadat deze was afgelopen heb ik nog wat rondgelopen in het historische stadje Russel. ’s Avonds zijn we met zijn allen nog gezellig wat gaan eten. De dag erna hebben we de Bay of Islands achter ons gelaten en hebben we de 18 mensen die ons op de rest van de tour gingen vergezellen opgepikt in Auckland. Vervolgens zijn we richting Rotorua gegaan, waar we de nacht door zouden brengen bij een traditionele Maori Marae. Daar hebben we verschillende dingen geleerd over de traditionele Maori cultuur in Nieuw-Zeeland en hebben een aantal van hen de meest bekende oorlogsdans die ze ook tijdens Ruby wedstrijden doen, de Haka voor gedaan. De dag daarna heb ik geziplined, en dat was echt ontzettend gaaf. De langste zipline was 220 meter lang en bevond zich op flinke hoogte. Verder is er een Rotorua een bubbelend meer, wat er prachtig uit ziet, maar ontzettend stinkt omdat er sulfiet uit vrij komt. Dit komt omdat er in Nieuw-Zeeland vrij veel vulkanische activiteit is, en dit uit zich op verschillende manieren. Zo hebben we ook nog een natuurlijk bubbelend modder meer gezien en een waterval dat een tempartuur van zo’n 32 graden heeft. Na Rotorua zijn we naar Tongariro National Park gegaan, waar het behoorlijk koud was, maar waar je mooie wandel tochten kon maken. Voordat we daar heen zijn gegaan, hebben we eerst nog Rugby les gekregen op de Nieuw-Zeelandse Sport Academie. Aangezien het om een bal sport ging, was ik er uiteraard geen held in, maar het was wel erg leuk om eens te doen. Daarna was het dus tijd voor het Tongariro National Park waar we 2 nachten hebben doorgebracht. Na een leuke tijd daar, was het op woensdag alweer tijd om naar Wellington te gaan. Wellington is echt een ontzettend leuke stad, en een voordeel is is dat alles op loopafstand ligt aangezien het vrij compact is. Samen met het Canadeese meisje ben ik naar het grootste Museum van Nieuw Zeeland gegaan, namelijk het Te Papa museum. Dit is echt een must als je een Wellington bent en het is ook nogeens gratis, dus er is geen enkele reden om het over te slaan. De tentoonstellingen die ze daar hebben zijn erg goed opgezet en gaan over alles wat met Nieuw Zeeland te maken heeft. Na het museumbezoek hebben we gezellig nog ergens pizza gegeten en wat gedronken om de tour af te sluiten.

Vandaag was alweer de laatste dag in Wellington en heb ik de andere hoogtepunten van de stad bezocht. Morgen staat er dus een reis van maar liefst 31 uur op het programma en als dat er op zit, zal ik eindelijk weer terug zijn in Nederland. Ik vind het jammer om Nieuw Zeeland alweer achter mij te laten, omdat er nog zoveel te zien is. Al is dat natuurlijk een reden om eens terug te gaan. Ik zal toch ook wel heel erg blij zijn om weer thuis te komen en iedereen weer te zien.

Tot in het normaal gesproken niet erg warme, maar nu schijnbaar ontzettend hete Nederland!

x Laura

Reacties

Reacties

Erna

Leuk verslag, en super dat je het zo fijn hebt gehad...see you soon! xxx

fransje

zo dat heb je in je pocket, hier kun je nog jaren op teren

mirjam

Jou verhalen blijven mooi en ik geloof dat het prachtig was. Wel fijn dat je weer naar huis komt. Tot snel

Daphne

Leuk om je laatste verhaal nog te lezen en de mooie dingen die je gezien hebt in Nieuw-Zeeland, want nu wil ik ook haha! De tijd is echt zo snel gegaan en je bent nu alweer thuis. Tot snel xxx

Maxime

Ik had je blog al eerder gelezen tijdens stage, maar was vergeten te reageren. Je blog maakt me alleen maar weer meer nieuwsgierig naar Nieuw-Zeeland! Je bent nu fijn weer thuis & ik zie je snel weer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!